Não se trata de bibliofagia, uma forma extrema de bibliomania
que se encontra amplamente documentada, embora de momento eu não tenha os documentos aqui à mão.
Esta lista inclui alguns dos livros que mais me ajudaram a ganhar a vida, ou, mais precisamente, a ter acesso a actividades profissionais melhor remuneradas ou a conquistar clientes.
1. Peter Drucker, Management: Taks, Responsibilities, Practices.
2. Theodore Levitt, The Marketing Imagination.
3. Michael Porter, Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors.
4. Alfred Sloan, My Years With General Motors
5. David Ogilvy, On Advertising.
6. Al Ries & Jack Trout, Positioning: The Battle for Our Minds.
7. Bob Stone, Successful Direct Marketing Methods
8. Alfred Chandler, The Visible Hand: Managerial Revolution in American Business.
9. Andrew Ehrenberg, Repeat-Buying: Facts, Theory and Application.
10. Christian Gronroos, Service Managemnt and Marketing: Managing the Moment of Truth in Service Competition.
10.9.07
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
Sem comentários:
Enviar um comentário